Wspomnienia gimnazjalisty

Jak na złość nie miałem tyle powodzenia co dzieci z innych rodzin. Odkąd sobie przypominam pod uwagę brana była jedynie taty praca. Niestety była ona związana z nieustannymi przeprowadzkami. To było powodem, że nie miałem serdecznego kolegi, bo jeśli z kimś się zakumplowałem, tata znów dostawał zlecenie w drugim krańcu Polski. Lublin to miejscowość, którą utkwiła mi w pamięci najbardziej. Domniemam, że to za sprawą tego, iż jest kapitalne gimnazjum, a także szkoła podstawowa w Lublinie. Łatwo rozpoczęte znajomości,, a przede wszystkim dłuższa niż zwykle inwestycja przedsiębiorstwa mojego ojca przyczyniły się do tego, że spędziliśmy w Lublinie ponad 4 lata. Co ciekawe w tej samej szkole uczyła się moja mama. Zachowało się sporo zdjęć  z czasów jak się uczyła, ale  jak się można było spodziewać mury szkoły przeszły kompletną odnowę i już mamie trudno było ją poznać. Ma w pamięci nazwiska nauczycieli, lecz obecnie już żaden z nich nie pracuje. Może to powód tego, że kiedy chodziła do szkoły tu była szkoda podstawowa, a za naszych czasów to jest gimnazjum w Lublinie. Rzecz jasna to rozporządzenia, kochanego parlamentu, który utworzył gimnazja. Obiło mi się o uszy, że ten schemat nauczania się nie sprawdza, a absolwenci gimnazjum mają kłopot dostać się do dobrego liceum. U mnie jeżeli tak będzie, to akurat zrozumiem. Tak częste zmiany miasta, szkoły, nauczycieli, eh. Nie wątpię jednak, że jakoś dam radę. Wracając do zdjęć, mama nagromadziła ich najwięcej z ogólniaka. Liceum w Lublinie, z tego co mówi niewiele się zmieniło. Nauczyciele nawet są w głównej mierze Ci sami. Mówiła o tym ze swoim kuzynem który tam jest dyrektorem. Już wiele razy był wałkowany temat, abym zatrzymał się u cioci co umożliwi mi ukończyć gimnazjum i starać się o przyjęcie do dobrego liceum. Takich w Lublinie jest całkiem niemało, lecz i zainteresowanych są tysiące. Gdy byłem młodszy, takowe rozwiązanie nie wchodziło w grę, ale obecnie sądzę, że jest to doskonały patent.

Skomentuj

