Reklama może miło zaskoczyć

Firmy non stop rozważają, jakie metody marketingowe stosować, aby podwyższyć grupę klientów, aby pomnożyć zarobki przedsiębiorstwa. Dzisiejsza reklama nie ogranicza się jedynie środkach masowego przekazu takich jak prasa, lub telewizja. Poczynania promocyjne są obecnie potwornie skomplikowanym procesem i korzysta z wielu metod. Iście popularna staje się promocja firmy w Internecie, a zwłaszcza bijący rekordy tzw. social media marketing. Musimy wspomnieć, iż nie jest to natarczywa odmiana reklamy, którą klienci omijają szerokim łukiem.
Social media jest działaniem na portalach nazywanych jako web 2.0 w Internecie. Bardzo popularnymi i w związku z tym bardzo często wykorzystywanymi serwisami społecznościowymi w naszym kraju są: Blip, Demotywatory, Google+, YouTube. Jest to narzędzie dopiero zaczynające się rozwijać. W naszym kraju mało, bo 5 % podmiotów wykorzystuje social media. Niezaprzeczalny jednak jest oczywiście fakt, że jest to narzędzie bardzo przyszłościowe, ponieważ Internet staje się potęgą, a liczba jego użytkowników błyskawicznie wzrasta. Masa firm decyduje się na Facebooka, stworzenie tam fanpage’a i czynne pozyskiwanie fanów. Kolejny sposób na reklamę to tzw. custom publishing. Są to narzędzia promocji, które w fenomenalny sposób kreują postrzeganie firmy przez klientów. Zainteresowani w sposób bardziej przychylny odnoszą się do tego typu reklamy, gdyż nie jest ona natrętna, pozwala na samodzielny wybór np. w kwestii zostania fanem firmy. To zainteresowani decydują o tym, że mają życzenie otrzymywać biuletyny firmy. W związku z tym taki rodzaj reklamy jest niezwykle efektywny.

Advertisements